O nas

1947 – W sercu francuskich Alp

Historia marki Salomon rodzi się w sercu francuskich Alp, a zarazem w kolebce współczesnego alpinizmu – w Annecy. W 1947 roku rodzina Salomon -  Francois, jego żona Jeanne i syn George - z pasji do narciarstwa otwierają pierwszy sklep z krawędziami do nart.

 

1957 – Z warsztatu na mistrzostwa świata

Pod koniec lat 50. ubiegłego wieku  marzenia George o bezpieczniejszym narciarstwie zaczęły zmieniać się w rzeczywistość. Rok 1957 przynosi światu pierwsze wiązania „Le Lift" trzymające pięty, zastępując tym samym skórzane pasy mocujące buty do nart. W kolejnych latach George udoskonala system. Efekt? W 1966 roku opracowane przez niego wiązania zostają użyte przez sportowców podczas Mistrzostw Świata w Portillo w Chille.

 

1972 – Jeden na milion

Na przełomie lat 60-tych i 70-tych produkty Salomona były już sprzedawane w różnych zakątkach świata, a firma otwiera swoje oddziały w Niemczech, Austrii, Włoszech i Stanach. W 1972 roku Salomon staje się światowym liderem w produkcji wiązań narciarskich, sprzedając ich ponad 1 milion sztuk rocznie.

 

Lata 80-te -  Bo wiązania to nie wszystko

Przy współpracy z projektantami Rogerem Tallonem i Rogerem Pitiotem, George postanawia rozszerzyć asortyment firmy i rozpoczyna produkcję butów narciarskich. Sukces sprzedaży na poziomie ponad 10 milionów par butów alpejskich i ponad 5 milionów par butów XC otwiera przed rodziną Salomonów nowe możliwości. W 1990 roku na rynek wchodzi pierwsza narta „S9000", a dwa lata później startują na niej zawodnicy Zimowych Igrzysk Olimpijskich w Albertville.

 

Lata 90-te – Świat jest nasz

W latach 90-tych nadchodzi kolejna rewolucja. Do portfolio marki Salomon dołączają buty trekkingowe oraz odzież i sprzęt dla miłośników pieszej turystyki i górskich wypraw. W ofercie pojawiają się także pierwsze deski snowboardowe. 

 

Millenium – Efekt synergii

Salomon osiąga szczyt popularności i w 1998 roku zostaje kupiony przez barona sportowego firmę Adidas. W 2005 roku następuje kolejne przejęcie, tym razem przez Amer Sport, fińskie przedsiębiorstwo zarządzające markami: Wilson, Atomic czy Nikita. Działania te umożliwiły transfer technologii i sprawiły, że Salomon może rozwijać się jeszcze lepiej. Powstają pierwsze buty wykorzystujące materiał typu softshell i buty do biegania w terenie. W końcu marka jako pierwsza prezentuje światu innowacyjną skorupę buta narciarskiego, formowaną na ciepło.

 

Dzisiaj - Time to play

Od 1947 roku nieprzerwanie Salomon łączy pasję do sportów na świeżym powietrzu i nowych technologii.  To umożliwia tworzenie progresywnego sprzętu, abyś Ty mógł swobodnie cieszyć się i stawić czoła nowym wyzwaniom w plenerze. 

„Nie czekaj dłużej. Czas na zabawę". #TimeToPlay